Home

Forum

Mijn Album

Contact

Links

Weblog

Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 dec 2018, 16:53

Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Reactie op "heeft NatuurShot nog toekomst?" 

Het hoofdstuk "vogels" moet gesplitst worden in een super tele en een tele hoofdstuk:
Helemaal mee eens 13%  13%  [ 3 ]
Niet mee eens, houden zo als het is 83%  83%  [ 19 ]
Geen mening 4%  4%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 23

Reactie op "heeft NatuurShot nog toekomst?" 
Auteur Bericht
Site Admin

Bericht 
time1962 schreef:

Aanvallen in het openbaar?
Dat hoort ook bij het Internet , waar je als persoon op een forum aanwezig bent.

In dit geval vond ik het nodig om iets duidelijk te maken,wat tot op heden
zijn vruchten afwerpt.

Ik vond het anders een behoorlijk kwalijke zaak dat Rien aangesproken werd door een moderator want die functie bekleed jij toch, over het plaatsen van zijn blauwborst terwijl hij zelf weinig commentaren geeft, en in mijn ogen gaan zulke dingen alleen ten koste van een forum en werpt het zeker geen vruchten af... (ik begrijp uit je commentaar dat je liever hebt dat ik het in het forum zet dan in een PB)Zeker omdat er (gelukkig) geen regels zijn over commentaren geven ten opzichte van plaatsen, toevallig met Jan er vandaag nog over gehad over het plaatsen en het commentaar geven, een goede fotograaf hoeft niet goed commentaar te kunnen geven en andersom. Hier komt dus het mooie vrije weer wat dit forum goed en sterk maakt, je bent het niet veplicht samen te doen, dus als je alleen commentaar wilt geven kan dat en als je alleen wilt plaatsen kan dat(al zul je zien dat sommige dan gelijk niet meer op de foto's van die mensen zullen reageren, zo van als jij niet op de mijne reageert, reageer ik niet op de jouwe(erg jammer).

Verder vind ik de opmerking van Rien over commentaar geven erg raar, dus er zijn 15 nieuwe foto's en je mag maar 10 van commentaar voorzien???

Ik neem mijn pet af en wil ook gelijk de mensen bedanken die juist de moeite nemen om (bijna) alle geplaatste foto's van commentaar te voorzien, dit zijn in mijn ogen de mensen die net zo belangrijk zijn om het forum leuk te laten draaien als de fotografen zelf.

Ik doe er zelf aan mee en zal ook mijn mening geven nu, maar ik vind het erg jammer dat de discussie is begonnen over het al dan niet plaatsen van commentaar.

De regels die er wel zijn worden al niet nageleefd dus waarom nog meer problemen zoeken?

Verder hoop ik dat een ieder gewoon lekker met PLEZIER blijft plaatsen en commentaar blijft geven want dat is toch het allerbelangrijkste!!!

Een forum doe je samen.. maar wel vrijblijvend!!

Groeten Jens

05 jul 2009, 22:14
Profiel WWW
Gouden plaatser
Gouden plaatser

Bericht Re: Reactie op "heeft NatuurShot nog toekomst?"
Admin schreef:
Om deze ultieme situatie te bereiken is het van belang en een voorwaarde, dat leden aktief deel nemen aan het forum. Een foto plaatsen betekend ook een reactie bij andere foto's geven. Deze regel is dan ook toegevoegd aan het huisregelement.

Ik heb niet de gewoonte om op alle geplaatste foto's te reageren, ik beperk me tot de onderwerpen, waaraan ik zelf een bijdrage lever en vermijd om in herhaling te vervallen als anderen mij voor zijn gegaan.

http://www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

------------------------
Canon 450D + Canon EFS 18-200mm F/3.5-5.6 IS + Tamron SP AF Di 90 mm 1:2.8 Macro 1:1 + Velbon maxi + mini statief

05 jul 2009, 23:10
Profiel WWW
Site Admin

Bericht 
time1962 schreef:
"Hier komt dus het mooie vrije weer wat dit forum goed en sterk maakt, je bent het niet veplicht samen te doen, dus als je alleen commentaar wilt geven kan dat en als je alleen wilt plaatsen kan dat."

Nou dat is dus niet zo Jens.

Lees : Op dit forum komen fotografen; beginners, enthousiaste hobbyisten en professionals van alle leeftijden en komaf bij elkaar om met elkaar hun ideeën en kennis over fotografie te delen en van elkaar iets te kunnen leren en elkaar te inspireren

Dit forum doe je samen,plaatsen en commentaar leveren.

Ik quote het even omdat het steeds verandert,

kennis en ideeën hoeven niks met het becommertariseren van foto's te maken te hebben, kan wel maar hoeft niet. Als je in een ander topic dit doet is dit net zo nuttig en ben je gewwoon kennis en ideeën aan het wisselen, net als we nu onze niet gelijke ideeën uitwisselen.

Admin schreef:
Om deze ultieme situatie te bereiken is het van belang en een voorwaarde, dat leden aktief deel nemen aan het forum. Een foto plaatsen betekend ook een reactie bij andere foto's geven. Deze regel is dan ook toegevoegd aan het huisregelement.

Wel is de nieuwe regel die nadat het commentaar bij Rien is gegeven nu een vaste regel, dus in de toekomst had je wel gelijk gehad.

Terwijl er een poll is aan gekoppelt waarbij 77% van de stemmers aan geeft om het te laten zoals het was.

Helaas is dit voor mij dus ook niet altijd mogelijk om op alles te reageren

Groeten Jens

05 jul 2009, 23:16
Profiel WWW
Gouden plaatser
Gouden plaatser

Bericht 
Zucht...

Laten we nu alsjeblieft met zijn allen het concept van dit forum gewoon laten voor wat het is, niet meer en zeker niet minder dan een erg (soms zelfs ietwat te-) vriendelijke elkander respecterende community van mensen die in beginsel allen hetzelfde nastreven.. en wel het maken van mooie zo niet de in hun ogen althans ultieme foto.....
Afgaande op de voorlopige poll-uitslag wordt het forum in zijn huidige vorm door nagenoeg iedereen als heel positief ervaren, maar het verschil in kennis en kunde leidt in een enkel geval helaas maar ook logisch tot wrevel en ongenoegen.
Laten we nu gewoon met zijn allen (HOOGUIT!) ervoor kiezen om een andere structuur ,waarbij de door mij voorgestelde wijze één mogelijke optie is en ook niet meer dan dat, op te zetten waarbij deze wrevel in ieder geval gereduceerd wordt. (volledig wegnemen zal waarschijnlijk helaas altijd een utopie blijken)
Oftewel laten we elkaar nu niet gaan verplichten tot het naleven van ,onhoudbare, regels aangaande plaatsen en becommentariëren en laten we het lekker "loose" houden zoals dat tot heden ten dage het geval was.
Dát is het concept dat de meesten hier in eerste instantie aansprak (denk ik) en waarvoor de meesten dan ook uiteindelijk gekozen hebben, misschien hard wat ik nu ga zeggen maar misschien zal die kleine minderheid die zich daar niet in kan vinden uiteindelijk hun plan moeten trekken.... (hetgeen heel jammer zou zijn, maar uiteindelijk ook niet meer dan dat)

06 jul 2009, 00:37
Profiel
Ster plaatser
Ster plaatser

Apparatuur: Nikon
Bericht 
Door de nieuwe voorwaarde ben ik aanzienlijk minder aktief geworden op dit forum. De vrijblijvendheid is er wat mij betreft wel af, als ik een foto mooi vind en er staat al 8 keer 'wat een mooie foto' dan voel ik geen behoefte om dat nogmaals te schrijven. Omdat ik daardoor dus weinig kommentaar lever is het dus ook niet meer mogelijk (kennelijk) om fotoos te plaatsen.

Het valt mij ook op dat van de 120 geregistreerde gebruikers er ongeveer 15 tot 20 bijna ieder dag aktief zijn en dus de meerderheid zo goed als niet aanwezig is. Is er sprake van een te klein clubje? Ik denk dat met de nieuwe regel (foto plaatsen = ook commentaar geven) de kern nog kleiner wordt want als je tot nu voornamelijk kommentaar leverde dan stop je omdat je geen fotoos plaatst en andersom.

Kortom, ik ben het met Jens eens: een forum doe je vrijblijvend samen, het moet geen verplichting worden.....

groet, Frank

http://www.opdatmoment.nl

06 jul 2009, 00:45
Profiel WWW
Gouden plaatser
Gouden plaatser

Bericht 
illustratief Frank.....

06 jul 2009, 00:52
Profiel
Site Admin

Apparatuur: Canon 40D, 7D
Canon 500 mm F4 L IS
Canon 24-105 mm F4 L IS
Canon 70-300mm F4-5,6 L IS
Canon 1,4x TC
Canon 580EX II Flitser
Tamron 90 mm F2.8 Macro
Tamron 2x TC
Manfrotto 055DB statief
Bericht 
Het concept van deze site blijft zo als hij is.
Er zijn wat zaken aangescherpt en we hopen wat meer interactie (agendapunten, HOF e.d.) aan te kunnen bieden.
Als ik tussen de regels doorlees is dat hetgeen wordt geroepen.

Het lijkt me verstandig deze discussie hier bij af te ronden en een ieder te bedanken voor zijn/haar meedenken.
Vooral blijven genieten van al het prachtigs dat er voorbijkomt en het liefst zo veel mogelijk actief meedoen, een ieder naar zijn/haar mogelijkheden.

Nogmaal bedankt en nog heel veel fotoplezier hier toegewenst. :thumb:

Gefotografeerd met Canon 40D of 7D
Tamron: 90 mm Macro | 2x extender
Canon: 50mm | 500mm F4 L | 24-105mm F4 L | 70-300mm F4-5,6 L |1,4 extender

06 jul 2009, 21:23
Profiel WWW
Ster plaatser
Ster plaatser

Bericht 
Eindelijk, eindelijk heb ik weer wat tijd.

Het valt me op dat in deze discussie een zeer beperkt aantal mensen meedoet, minder dan het aantal fotografen dat foto's plaatst. Lezen de anderen hier niet?

Het becommentariëren van foto's: ik vind dat een plaatser van foto's de moeite moet nemen andermans foto's te bekijken en hiervan blijk moet geven. Het is nemen, maar ook geven. Geen egotripperij. Ik ben zelf altijd blij met elke reactie, en ben teleurgesteld als maar twee mensen de moeite hebben genomen iets te schrijven. Zelf kijk ik vaak hoeveel reacties iemand op zijn foto heeft gekregen: weinig? dan becommentarieer ik zeker.

De plaats in de fotorij: ik begin altijd ergens onderin de rij te kijken en vanaf daar naar boven te werken. De bovenste foto blijft zo boven.

Het plaatsen van foto's: ik ben het eens met wat dwingender regels, het forum Vogels slibt anders dicht.

Vrijblijvenheid: zodra je aan iets meedoet is de vrijblijvenheid voorbij. Je kunt ervoor kiezen een poosje niet op het forum te plaatsen, te kijken, te schrijven; hierin bestaat de vrijblijvendheid. Zodra je plaatst of schrijft heb je je aan regels te houden, hoe vervelend dat ook klinkt. Elk land, elke school is gebaat bij wetten (en wetsuitleg :) ) en een goed bestuur. Dit forum ook. Bananenrepublieken zijn onrustig om in te leven. Vrijplaatsen, zoals kunstenaars ambiëren, krijgen vanzelf hun eigen regels. In een anarchie valt niet te leven.

Sorry Ed, ik lees nu net dat je de discussie wilde afronden...
Ik ga foto's kijken :)

08 jul 2009, 11:12
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2